Blogs
Bouwvak en posten op de socials, to do or not to do?
De zomer komt eraan en dat betekent voor velen in de bouwsector: bouwvak! Werkplekken vallen stil en medewerkers genieten van hun welverdiende rust. Maar hoe zit het met onze online aanwezigheid tijdens deze periode? Moeten we blijven posten? Mijn antwoord is...
Wat als solliciteren voelt als daten (en hoe je de ‘ware’ vindt)
Stap in de tijdmachine en denk even terug aan je laatste date. Ja, echt, doe maar! De vlinders, de zenuwen, het uitkiezen van je outfit. Krijg je al flashbacks? 🦋 Is het je ooit opgevallen dat solliciteren eigenlijk precies hetzelfde voelt als daten? Je wilt de...
Wat is employer branding?
Alles begint bij een goede basis en dat begint bij wat de bekenis is van employer branding. Misschien heb je deze term wel eens gehoord, maar wat betekent het precies? In deze blog gaan we het op een eenvoudige manier uitleggen. De Betekenis van employer branding...
Echte mensen, echte verhalen: Employer branding in de bouw- en installatiebranche
Hoe creëer je als employer branding specialist authentieke en boeiende content voor jouw bouw- of installatiebedrijf? Hoe neem je jouw doelgroep mee in het échte verhaal en daarmee een mooie brug slaat naar jouw werkgeversmerk of jouw vacatures, zodat het herkenbaar...
Zichtbaarheid op Linkedin is meer dan borstklopperij
Ik wil niet zichtbaar zijn op Linkedin, dat is borstklopperij. Linkedin is net Facebook, wat heb ik eraan. Ik wil niet allemaal mensen in mijn netwerk die ik niet persoonlijk ken. Ik zet mijn post niet online, want wie vind dat nou interessant? Herken je ze? En...
Wat is de overeenkomst tussen content creatie, gezonder leven en eieren?
Je hebt na een vakantie met veel bbq's, wijntjes en ijs het goede voornemen om gezonder te gaan leven. Je bestelt alleen nog maar gezonde boodschappen en je begint vol goede moed. Maar de 1e dag valt het je al zwaar, je wordt chagrijnig en grijpt toch naar die zak...
De kracht van eerlijkheid in recruitment; een gouden match van begin tot eind
We kennen allemaal het gezegde "Wat je ziet is wat je krijgt." Maar als we praten over nieuwe werknemers aannemen, dan weten we dat dit niet altijd waar is. Er zijn helaas nog steeds bedrijven waar een flinke kloof hiertussen zit. Wanneer je kijkt naar onderstaande...
Neem afscheid van jouw saaie vacature-oproepen
De slechtst bekeken posts op de socials zijn die waarin iemand loopt te zwaaien met zijn vacature. Zeker als je graag de latent werkzoekende wil bereiken, dat doe je niet met kreten als; Kom ons team versterken! We are hiring! Wij bieden een unieke kans! Solliciteer...
Draagvlak binnen je bedrijf; de onmeetbare kracht achter succesvolle recruitment
Niet meetbaar wel voelbaar; draagvlak binnen je bedrijf voor recruitment. Als recruiter begrijp ik als geen ander dat draagvlak binnen je organisatie van onschatbare waarde is. Het is misschien niet altijd meetbaar in cijfers, maar je voelt het in elke stap van het...
Afwijzen is een kunst; het belang van een positieve candidate experience
Het afwijzen van een kandidaat is een kunst, waar of niet? Dat merk ik bij de vacaturehouders maar ook bij andere recruiters. Want het doel is; hoe pak ik het zo aan dat mijn kandidaat begrijpt waarom die is afgewezen, maar wel een positief gevoel overhoud richting...
Overeenkomst tussen verkoopproces en recruitmentproces
Wel accountmanagers in dienst die klanten binnenhalen maar geen recruiter(s) om personeel binnen te halen? Hoe onlogisch is dat? Jouw verkoopproces kan je bijna 1-op-1 vergelijken met het recruitmentproces, en wanneer je dit goed op elkaar afstemt versterkt het elkaar...
Is jouw recruitmentstrategie klaar tot 2025?
In de bouw, en natuurlijk in meer branches, hebben ze hun planning nu al vol tot en met 2025. Je weet dus precies welke projecten je gaat doen en hoeveel mensen je daarvoor nodig hebt. Wanneer je werk zo vreselijk voorspelbaar is, zorg er dan voor dat je rest ook...
Van Tinder tot trouwen voor werkgevers
Van alle posts die je deelt, scoort de vacaturepost het slechtst qua bereik. Iedereen is 'vacaturemoe' dus niemand leest het meer. Bovendien heeft de concurrent dezelfde vacatures, dus waarom zou die van jou anders zijn? Waarom is het bij jou beter? Dat begint al bij...
Interne communicatie belangrijker dan al jouw externe communicatie
Lekker out-of-the-box zijn met jouw arbeidsmarktcommunicatie is natuurlijk top! Maar vergeet je jouw mensen in-the-box niet? Die zijn zelfs nog belangrijker voor het vinden van nieuw personeel, want 40% van de vacatures wordt ingevuld dankzij referral recruitment...
5 tips om met een klein budget je vacatures in te vullen
Zij doen dit, zij doen dat en wij hebben daar geen budget voor. Hoe komen mensen dan bij ons solliciteren? Mijn advies: Choose your battles. Wil je echt tegen de concurrent op knokken die misschien wel een veel groter budget heeft om personeel te werven en jij niet?...
Business Case : Vacature invullen met Linkedin zonder te adverteren
Vacature: MRI Laborant in Groningen Deze vacature staat bekend als 'moeilijk invulbaar' zeker in de huidige krappe arbeidsmarkt van 2022. De vacature is eerder uitgezet in 2018 & 2020 met als resultaat 1 sollicitant die niet geschikt was. In juli 2022 opnieuw de...
Betaal je 15K voor 1 kandidaat of voor een constante stroom aan kandidaten?
Wanneer je op zoek gaat naar personeel worden er vaak standaard routes gevolgd. Je zet de vacature uit op de website en Indeed en meestal wordt die nog gedeeld op social media. Vervolgens hoop je dat er iemand solliciteert. Maar hopen is natuurlijk niet een hele...
Succesvol taggen en hashtags gebruiken op LinkedIn
Op LinkedIn zie je het in alle soorten en vormen voorbij komen, het gebruiken van hashtags en het taggen. Hoe zorg je ervoor dat je dit zo gebruikt dat het ook succesvol is? De hashtag is een woord of aaneengeschreven zin waar een hekje (het #-leesteken) aan...
CASESTUDY Wat is de kracht van LinkedIn?
Binnen 2 maanden 10.000-15.000 lezers van jouw (vacature) posts, dat is de kracht van LinkedIn. Daar heb je geen vakblad, jobsite, krant of billboard voor nodig om dit te bereiken. De lezers zijn jouw doelgroep, zoals collega's uit je branche, (latente) werkzoekenden...
Wil jij woest aantrekkelijk zijn voor werkzoekenden en met gemak je vacatures invullen?
Ja, natuurlijk wil je dat! Ik zie je denken, maar hoe dat en wat ik moet ik daarvoor doen!? Het is eigenlijk heel simpel, maar dat is met alles in het leven;-). We maken alles altijd zo ingewikkeld, terwijl het zo eenvoudig is. Sommigen bedrijven slaan helemaal door,...
5 GRATIS tips voor het boosten van je LinkedIn post
Wanneer je een post wil plaatsen op LinkedIn dan wil je zoveel mogelijk mensen bereiken. Toch? De inhoud moet goed zijn en aanzetten tot actie. Jouw volgers moeten het interessant genoeg vinden, maar vooral authentiek. Hiervoor kun je verschillende soorten posts...
Mannelijke en vrouwelijke energie op de werkvloer
Sinds ik het boek van Tamara Beekmans ('De roep van de hooggevoelige vrouw') aan het lezen ben, krijg ik allemaal mooie inzichten in hoe je als hooggevoelige vrouw jezelf staande houdt in de (harder wordende) samenleving. Dat klinkt heel zwaar, maar dat is het zeker...
Van een gebroken hart naar nieuw geluk
Het was 25 juni 2010 rond de klok van 9.00 uur. Na een zwangerschap van 21 weken werd ze in stilte geboren. De gynaecoloog en de verpleging keken mij met grote ogen aan. En ik keek hen aan, hoe ziet ze eruit? Ik vond het mega spannend om haar te zien. Ze was immers...
Hoe boek ik snel resultaat met mijn LinkedIn profiel?
LinkedIn is het grootste zakelijke platform in Nederland, het is opgericht in 2002 heeft inmiddels 4,7 miljoen gebruikers. LinkedIn begon als een online CV en werd gebruikt om mee te solliciteren, maar inmiddels is het uitgegroeid tot een platform waar kennis gedeeld...
5 tips voor een zeer deskundig LinkedIn profiel
Wil je successen behalen met je LinkedIn profiel? Lees welke 5 stappen je moet zetten om een deskundig LinkedIn profiel krijgt. Of boek een online workshop.
Meld je hieronder aan voor de inspiratiemail van Sieva Recruitment.
En mis niks van onze LinkedIn tips, recruitment advies en employer branding.
©2024 Sieva Recruitment en Marketing. All rights reserved. Fotografie Time to shine Website realisatie JOR.nl | Privacyverklaring | Algemene voorwaarden