In de bouw, en natuurlijk in meer branches, hebben ze hun planning nu al vol tot en met 2025. Je weet dus precies welke projecten je gaat doen en hoeveel mensen je daarvoor nodig hebt. Wanneer je werk zo vreselijk voorspelbaar is, zorg er dan voor dat je rest ook dicht timmert zoveel als mogelijk.
2025 begint al over bijna 2 jaar.
Wat kun je in die 2 jaar doen om ervoor te zorgen dat je tegen die tijd genoeg personeel hebt voor jouw projecten? Niks doen is geen optie.
Moeten we meer gaan inzetten op het bouwen van ons werkgeversmerk?
Moeten we mensen (zelf) opleiden?
Moeten we samen met de concurrentie optrekken om samen de branche aantrekkelijker te maken?
Of moeten er intern veranderingen plaatsvinden, om deze plannen haalbaar te maken.
En hoe pakken we dat aan?
Heel veel grote vragen waar je niet direct het antwoord op kan geven, maar wel vragen waar je eens goed over na moet denken. En waar je een strategisch plan voor moet maken. Om nou te voorkomen dat je ellenlange denksessies gaat organiseren en gaat schrijven en schrijven, zorg er ook voor dat je in de actiestand komt en begint met je quick wins, BAM ga ervoor.
Wanneer je mensen zelf op wil leiden, hoe en waar wil je dat gaan doen en hoeveel tijd hebben mensen nodig om dit vak onder de knie te krijgen? En waarom zouden ze hiervoor moeten kiezen?
Zet hierin vandaag de eerste stap en daarna de volgende, want alleen door actie te ondernemen ga je richting de oplossing.
Heb je het lef hieraan te beginnen?
Recente reacties