Lekker out-of-the-box zijn met jouw arbeidsmarktcommunicatie is natuurlijk top! Maar vergeet je jouw mensen in-the-box niet?

Die zijn zelfs nog belangrijker voor het vinden van nieuw personeel, want 40% van de vacatures wordt ingevuld dankzij referral recruitment (bron XpertHR NL)

En de mensen die op die manier worden binnengehaald passen heel goed binnen jouw cultuur, omdat ze goede bekenden zijn van je huidige mensen.

Jouw #humangold haalt nieuw human gold binnen.

Wees daarom niet te krenterig met het belonen hiervan en verlies je mensen niet uit het oog. Een zak geld is leuk maar mensen lopen nog steeds warm voor factoren zoals betrokkenheid, aandacht, waardering, vertrouwen.

Net als in de liefde, liefde is niet te koop. Maar jouw liefdesrelatie bloeit ook op doordat je oog hebt voor elkaar, dat je samen leuke dingen doet, dat je jouw partner betrekt in je leven.

Ja, ik vergelijk een arbeidsrelatie graag met een liefdesrelatie, dat heeft veel raakvlakken.