Toen ik van start ging met mijn bedrijf als Virtueel Assistent was één van mijn eerste stappen; wat is mijn aanbod?

Omdat ik bang was dat ik geen klanten zou vinden, begon ik met het aanbieden van 4 diensten: online marketing, sales, social media en recruitment. Dan heeft iedereen volop keus, dacht ik. Hoe meer keus, hoe beter.

Maar zo werkte het niet. Daar kwam ik al gauw achter, toen ik een ruildienst deed voor een bevriende personal trainer (PT’er) en startte met mijn eerste betaalde opdracht. Voor deze PT’er maakte ik een website en zette haar e-mailmarketing op. Voor mijn eerste betalende klant ging ik nanny’s recruiten. 

Gaandeweg merkte ik, dat ik het bouwen van een website een leuke (maar tijdrovende) klus vond en het werk ook sterk afhankelijk is van smaak. Doordat het steeds weer anders moest, omdat het haar smaak niet was, kostte mij dat veel energie (en tijd). Ik kwam erachter dat dit werk me daardoor niet lag. Ook moest ik veel extra tijd besteden om alles goed onder de knie te krijgen. Die tijd had ik niet.

Toen ik begon met het recruiten, merkte ik hoeveel energie het me gáf. Ik heb een aantal jaren gewerkt als intercedent bij een uitzendbureau. Door datzelfde werk weer te doen, kreeg ik energie van wat ik deed, hierin was ik de expert. En kwam ik erachter dat ik sales en online marketing niet meer wilde aanbieden. 

Vervolgens werd ik specifiek in mijn aanbod. Iedereen wist waarvoor ze bij mij moesten zijn, waarin ik onderscheidend was. In plaats van dat ik daardoor geen klanten zou vinden, kwamen de klanten spontaan naar me toe. Ik had een recruitment netwerk en het gaf me energie. Social media ging hand-in-hand met recruitment. Ik had mijn sweet spot ontdekt en heb daar 2 jaar lang de vruchten van mogen plukken.


Kies je klant, dan kiest die voor jou!

Voorkom dat het een lange zoektocht wordt naar jouw doelgroep en jouw aanbod. Vul het contactformulier in, dan maken we een afspraak voor een intakegesprek.

Contact