TIP: Wat te doen in de komkommertijd?

door | jul 18, 2017 | Geen categorie | 0 Reacties

Wat vindt iedereen het toch lastig om acquisitie te doen, logisch, je moet best wel een plaat voor je hoofd hebben om die telefoon te pakken en gewoon willekeurig mensen of bedrijven te bellen en hen wat proberen te verkopen. Laat staan dat je doorzettingsvermogen moet hebben, om maar door te gaan tot je iemand treft die interesse heeft. Met een leuk bonussysteem en wat salaris zijn er genoeg mensen die dit werk dagelijks doen. Maar gisteren las ik dit artikel: Einde koude acquisitie vanaf 2018

Er komt begin 2018 een verbod op het koud bellen in navolging op de wet ‘Bescherming van persoonsgegevens’ en ik moet zeggen dat ik daar erg blij mee ben. Ik ben er inmiddels als zelfstandige wel achter dat je klanten niet gaat vinden door lukraak in de rondte te bellen en je dienst of product aan te bieden. In mijn werk als Virtueel Assistent moet ik het hebben van mijn netwerk zoals ik al eens eerder schreef in dit blog: Netwerken, het is nét werken Ik ben lid van een aantal communities op Facebook & LinkedIn voor VA’s, mompreneurs en HSP’ers en daarnaast praat ik graag over mijn werk. Ik ben namelijk erg trots op wat ik heb neergezet en daar praat ik graag over. Ik doe dat niet met de gedachte dat ik erover MOET praten om klanten te scoren, maar vanuit mijn enthousiasme om mijn leuke bedrijf te delen met anderen. Ik krijg er heel veel positieve energie!

Maar hoe pak je dat het dan aan? Je kan klanten vinden door je aan te sluiten bij communities op social media, maar er zijn nog veel meer mogelijkheden om je ideale klant te bereiken. En dan denk ik niet alleen aan online zichtbaarheid maar dus ook offline. En doe het op een manier die het best bij je past, want dat komt het meest natuurlijk over Daarnaast voelt het fijner en je trekt ook de klanten aan die het best bij je passen. Daardoor is het niet alléén op de korte termijn uitvoerbaar, maar ook op de lange termijn. Uiteindelijk heeft toch elk bedrijf continuïteit nodig in zijn omzet. Dus wanneer je het op lange termijn ook leuk vindt om te doen, zal je het voortzetten.

Je moet blijven zaaien om te blijven oogsten! 

De komende zomermaanden is het weer ‘komkommertijd’ en dus een goed moment om eens kritisch te kijken naar je sales. Vraag jezelf af hoe doe ik dat nu en hoe wil ik dat voortzetten naar de toekomst? Hoe ga ik dit aanpakken? Vind je dat lastig? En weet je niet waar je moet beginnen? Bel of mail mij  dan gaan we samen zitten en ga ik je daarbij helpen… Ik ga deze zomer niet op vakantie dus ik heb nog ruimte in mijn agenda 😉

0 reacties

©2018-2019 Sieva Opstartcoach naar (meer) klanten. All rights reserved. Fotografie The Click Company Website realisatie JOR.nl | Privacyverklaring