LinkedIn is één van de drijvende krachten achter mijn succes. Omdat ik daar zo zichtbaar ben krijg ik vaak de vraag hoe ik dat toch doe.

Op LinkedIn vind ik nieuwe klanten en ik vul de vacatures voor mijn klanten hiermee in. Maar hoe pak ik dat dan aan? Ik zit dagelijks op dit zakelijk social media platform. Ik deel kennis, ervaringen en belevenissen uit mijn leven als ondernemer. Omdat ik het iedereen gun om successen te behalen met LinkedIn, deel ik graag 5 tips met jou, zodat je dit ook kan gaan inzetten.

Hoe pak je dat aan?
Wanneer iemand op jouw LinkedIn profiel komt dan scant diegene in 5 seconden jouw profiel. Zorg ervoor dat je de bovenkant van je profiel gelijk duidelijk is waarvoor ze bij jou terecht kunnen. Mensen zijn visueel ingesteld dus houd dat bij het maken en verbeteren van jouw profiel in je achterhoofd. 

#1 Zorg dat al gegevens volledig zijn ingevuld, wil je graag dat er contact met je opgenomen kan worden, vergeet dan zeker je telefoonnummer en je mailadres niet. 

#2 Zorg voor een professionele foto gemaakt door een fotograaf. Nadat ik een professionele fotoshoot heb gehad, belden potentiële klanten mij spontaan op om met mij samen te werken. Zoek een goeie fotograaf die jou vastlegt zoals je écht bent, iemand waarbij jij je prettig voelt.

#3 Maak een mooie header. Wanneer je jouw logo of andere tekst hierin wil verwerken, dat dit zichtbaar blijft wanneer iemand jouw profiel bekijkt en dat dit niet achter je profielfoto staat. Hiervoor kun je gebruik maken van de online tool Canva.

#4 Schrijf een sterke kopregel waarin je duidelijk benoemt wat je doet. Vermijd hierin afkortingen en onduidelijke (vak)taal. Creatieve vacaturetitels zijn leuk, maar niet functioneel. Verplaats jezelf in degene die jou zoekt, welke zoekwoorden gebruikt diegene? Zet die erin.

#5 Vraag voormalig werkgevers of klanten om aanbevelingen te maken, desnoods help je ze zelf een handje bij het opstellen hiervan. 

BONUSTIP (ik kon het niet laten ;-)) Schrijf een krachtige samenvatting waarbij je begint met je contactgegevens, zodat een potentiële klant (of werkgever) niet lang hoeft te zoeken hoe hij contact met je kan opnemen.

Succes! 

Hoe je LinkedIn en andere social media kan inzetten om jezelf zichtbaar te maken, moet een belangrijk onderdeel van jouw bedrijf of voor jou als werkzoekende zijn. Wanneer je dit consequent inzet, zal dit zeker het gewenste resultaat opleveren. 

Mocht je hierin willen investeren, dan kun je bij mij terecht voor een LinkedIn training.

JA! Ik meld mij aan voor online LinkedIn workshop voor €97 (excl. BTW)

7 + 1 =