Wanneer je een zeer deskundig LinkedIn profiel hebt, kun je aan de slag om jezelf zichtbaar te maken voor jouw (potentiële) connecties. Ben je niet zo gericht op B-to-B, omdat je misschien meer gericht bent op de consumentenmarkt, dan is dit social mediakanaal nog steeds interessant. Het kost namelijk niet veel moeite om je bericht, dat je op Facebook of Instagram post, ook door te plaatsen op LinkedIn. Zie dat als het vergroten van je ‘exposure’ in de breedte. Je kan nooit weten waar je klant vandaan komt, iedereen heeft haar eigen netwerk.

Overal zitten kansen, benut die, je komt er later vanzelf achter waar de meeste kansen voor jou liggen. Ga daar aanscherpen.

Hoe ga je te werk als je potentiële klanten / kandidaten / werkgevers wil bereiken?

#1 Post 2-3 keer per week een bericht. Is dat niet te vaak? Nee, dat is niet te vaak. Als jij jezelf niet laat zien, weet niemand wat je doet en waarvoor ze bij jou moeten zijn. Stel jezelf voor dat je op een netwerkbijeenkomst bent en je praat met niemand, dat komt op hetzelfde neer. Stap uit je comfortzone en ga dit doen, hoe vaker je het doet hoe beter het zal gaan.

#2 De eerste 3 regels van je post is wat je connecties lezen, dus trigger ze, zodat ze door willen lezen.

#3 Tag mensen in je bericht voor meer interactie. 

#4 Voeg een call-to-action toe voor meer interactie.

#5 Gebruik echte foto’s want dat spreekt mee aan dan stockfoto’s.

Wil je hier actief mee aan de slag? En niet zelf thuis zitten te prutsen? Stuur me een dan een bericht via het contactformulier dan kun je aanmelden voor een LinkedIn training en gaan we aan de slag.