Ik heb in 3 weken tijd 70 mensen op mijn maillijst gekregen. Daarom deel ik graag mijn to do’s, zodat je hier zelf succesvol mee gaat zijn.

Er bestaan een aantal mailprogramma’s, ik gebruik Mailblue, omdat dit programma Nederlands is en gebruiksvriendelijk. Dit is de betaalde variant, er bestaan ook gratis mailprogramma’s. Ga voor jezelf na wat het je moet gaan opleveren om te kijken welke investering het waard is.

#1 Maak een gratis weggever die je koppelt aan je nieuwsbrief. En deel hiermee veel waarde. Ik vond het lastig om te bepalen wat geef ik wel en wat geef ik niet weg. Ik geef in de ogen van sommigen teveel weg. Doordat ik zoveel waarde toevoeg aan mijn weggever, word ik door mijn volgers serieus genomen. Ik wil ze niet blij maken met een dode mus.

#2 Begin bij het benaderen van je familie, vrienden, kennissen etc. Je warme leads zijn jouw beste ambassadeurs. Zij zijn niet je doelgroep, maar iedereen heeft een eigen netwerk. Het kan dus heel goed gebeuren dat iemand op een verjaardag iemand treft die interesse kan hebben in jouw product/dienst. 

#3 Zorg ervoor dat mensen zich via jouw website kunnen aanmelden.

#4 Zorg dat je social media op orde is. En breid je netwerk uit.

#5 Plaats regelmatig en consequent berichten op social media waarbij je mensen aanzet tot het inschrijven op jouw maillijst. Begin door dit organisch (gratis) te doen en bouw dit uit met betaald adverteren. 

#6 Blijf naast het delen van het bericht ook andere kennis delen. Zodat het niet lijkt alsof je alleen maar bezig bent om je maillijst te vullen. 

#7 Zorg dat de content van je nieuwsbrief sterk is, dat mensen ernaar verlangen om jouw nieuws te volgen en blijven volgen.

#8 Ga actief jouw doelgroep benaderen op social media met een enthousiast (niet pusherig) bericht waarin een ‘call to action’ zit. Kijk even of dit bij je past, want niet iedereen voelt zich hier goed bij. Je hebt hier wel lef voor nodig en houd rekening met mensen die hier negatief op reageren. Focus op de positieve reacties.

#9 Heb interactie op social media, zodat je gezien wordt. 

#10 Laat je inspireren door de concurrentie, ga niet 1-op-1 kopiëren, maar geef er jouw eigen authentieke draai aan.

#11 Heb je hier hulp bij nodig? Ga dan op zoek naar een expert op dit gebied en besteed het uit.

#12 Bedenk je wel dat je zelf het creatieve brein bent achter jouw bedrijf dus laat de content zoveel mogelijk vanuit jezelf komen.

#13 Verplaats je zoveel mogelijk in de klant, welk verlangen heeft die, wat frustreert haar? En speel daar met je content op in.

#14 Creëer schaarste of koppel een tijdslimiet aan je mailing, zodat mensen sneller handelen en inschrijven op je lijst. 

#15 Let erop dat het AVG proof is wat je doet.

#16 Zorg ervoor dat je mailing niet in de spambox komt.


Succes!