LinkedIn is één van de drijvende krachten achter mijn succes en het succes van mijn klanten.

Op LinkedIn vul ik de vacatures voor mijn klanten in. Maar hoe pak je dat aan? Ik zit dagelijks op dit zakelijk social media platform. Ik werk aan de employer branding van mijn klanten door hetgeen dat voor hen heel gewoon is, eigenlijk heel bijzonder is. Latente werkzoekenden gaan je opmerken en zullen op een zeker moment de stap zetten en solliciteren.

Hoe pak je dat aan?
Wanneer iemand op jouw LinkedIn profiel komt dan scant diegene in 5 seconden de bovenkant van jouw profiel. Dit is dus het belangrijkste onderdeel van je LinkedIn profiel; de eerste indruk.

#1 Zorg ervoor dat er in de balk (zie hieronder) staat dat je profiel ‘zeer deskundig’ is, dit doe je door alle stappen die LinkedIn aangeeft te doorlopen en in te vullen. 


#2 Zorg voor een professionele foto gemaakt door een fotograaf. 

#3 Maak een mooie header en zorg dat je die binnen je bedrijf verspreid onder de rest van het personeel.

#4 Schrijf een sterke kopregel waarin je duidelijk benoemt wat je doet. Vermijd hierin afkortingen en onduidelijke (vak)taal. Creatieve vacaturetitels zijn leuk, maar niet functioneel. Verplaats jezelf in degene die jou zoekt, welke zoekwoorden gebruikt diegene? Zet die erin.

#5 Schrijf een krachtige samenvatting waarbij je begint met je contactgegevens, zodat een sollicitant niet lang hoeft te zoeken hoe hij contact met je kan opnemen.

Wil je dit allemaal niet zelf doen? Neem dan contact met op, want ik neem dat graag uit handen.